Higurashi no Naku Koro ni

Higurashi no Naku Koro ni
29 aprecieri
Higurashi no Naku Koro ni este o serie pe care am început-o din curiozitate pentru că nu mai știam la ce să mă uit (aproape tot ce mi-a fost recomandat am văzut). A fost din pură întâmplare că am dat de ea și așa am zis să o văd.
Îi o serie foarte grea de înțeles, mai ales la început și îi cel mai probabil să renunți pe la jumatatea ei (era să renunț) deoarece nu are nicio legătură între capitole ca și cum îi o altă poveste. O să îți storci fiecare neuron în parte ca să o înțelegi iar când crezi că ai înțeles ceva fix atunci parcă îți dă una peste cap și iară o iei de la capăt.
Introducerea poveștii (mai bine spus istoria):
Toată acțiunea (aproape toată, doar vreo 3 sau 4 secvențe mici se petrec în oraș) se petrece în satul Hinamizawa, un sat aproape izolat de restul lumi în care oameni trăisc fericiți. La un moment dat, oameni de la oraș vor să contruiască un baraj care va aduce ca consecință inundarea satului. Majoritatea sătenilor sunt împotriva construiri barajului cu excepția unor persoane (foarte puține). După ceva timp se anulează ca prin minune construirea barajului și totul revine la normal, sau așa se credea. Anual, în sat se ține o sărbătoare pe nume Watanagashi doar că de când a fost incidentul cu barajul, în fiecare an, în noaptea festivalului, moare o persoană iar alta dispare, sau mor amândouă și astfel au numit aceste incidente ca fiind “blestemul lui Oyashiro”.
Povestea (cam ce se va întâmpla, fără spoilere):
Toată acțiunea se petrece între al 4-lea an și al 5-lea an de când a apărut blestemul lui Oyashiro. Familia Maebara se mută în sat și de aici va începe acțiunea (părinți sunt scoși din ecuație). Băiatul familiei, pe nume Maebara Keichi, va începe o viață nouă în acest sat (scoală nouă și prieteni noi). Își face prieteni, se distrează cu ei până când observă ceva ciudat. Lumea îi ascunde lucruri, prieteni lui se comportă ciudat în unele momente și așa mai departe.
De aici totul se complică și o să îți dea o durere mare de cap când o să treci de la un capitol la altul. Nu o să mai înțelegi nimic până când o să ajungi la jumătatea serie. După ce ajungi la jumătatea seriei o să înceapă încet, încet să ți se limpezească gândurile și să înțelegi povestea și mesajul. La final o să îți lase un gust foarte plăcut și satisfăcător și nu o să regreți că ți-ai distrus nervi ca să înțelegi ceva din poveste (asta mi s-a întâmplat mie).
Personajele:
Personajele din această serie sunt foarte maleabile și misterioase ceva ce nu prea vezi în anime-uri. Îi foarte interesant deoarece nu poți să prezici aproape nimic la personaje, care va fi următorul pas sau acțiune pe care o va face. Sunt destul de multe personaje cu caractere diferite, țeluri diferite și de fiecare dată o altă personalitate. Sunt 5 personaje principale pe care o să le adori dar în același timp o să le urăști, ceea ce eu nu am mai întâlnit așa ceva. O să fie de multe ori în care o să îți pară rău după personaje, de destinul pe care îl au (îi un pic cam prea mult spus destin (chiar dacă într-un fel îi în unele părți), doar că altfel dau spoiler, sorry).
Animația:
Îi destul de plăcută, nu prea ai ce să îi bagi de vină. Îi foarte interesant cum în unele momente își exprimă foarte mult emoțiile, mai ales exagerările care îți dau uneori un fior pe spate. Secvențele sunt foarte bine conturate, mai ales secvențele horror, te cam surprinde cât de brutale pot fi.
Coloana sonoră:
Coloana sonoră se îmbină foarte bine cu spațiul și cu evenimentele prezentate. Actorii care au făcut parte din vocea personajelor au jucat impecabil, vocea lor care de multe ori exagerată dă un contur horror seriei care te fascinează, mai ales că nu auzi prea des asemenea strigăte și schimbări în voci bruște (știu că nu sună prea bine dar nu știu cum să pun).
La final pot spune că această serie nu îi pentru oricine, îi foarte grea, dar la final rezultatul îi satisfăcător.
Concluzie generală: Serie acceptabilă pentru fanii genului.
Vineri, 23 octombrie 2020
Vero96, QueenOfHell, Vasea003, RraresNaruto566, AnimeSebi, Pete-Burns-4EVER, xAiko, BlackNeko, SenpaiR, 1Mario1, Alex95shadow, Naoo, Cosmax-san, soNiKus, Ramona7086, Mihail19, Alice-AMG, Failip, YorrarY, Alex7878, Temoshiki, An-chan, Bogdizxd69, cojomojojojo, Risa33, Lucian23, SimpluBogdan, HostLight900, AlexAxonClaxon

157
36
33